Klantenservice

Retourregelingen en Klantenservice

Uw vragen, het leveren & bezorgen, de verzendkosten, uw productgarantie, uw herroepingsrecht, evt. retouren en klachtenbehandeling

N.B! Alle in onze webwinkel genoemde prijzen zijn altijd inc. 21% BTW

Eerst een van de meestgevraagde

Wat is jullie lever- en bezorgtermijn?

Wij leveren van maandag tot en met zaterdag. Vóór 19:00 uur besteld, is de volgende dag geleverd.

Wat zijn de verzendkosten?

Voor een niet franco huis levering zijn de kosten €7,50 voor Nederland en  €7,50 voor België.

Hoe zit het met de productgarantie?

Als u eenaankoop bij ons doet, mag u ervan uitgaan dat uw product deugdelijk is en doet wat het moet doen. Bij aanschaf krijgt u vaak garantie. Maar er bestaan verschillende soorten garanties. Die dekken niet allemaal hetzelfde, dus het is wel handig om te weten welke nu precies wat dekt. Daarom zetten we de belangrijkste garantievormen even voor u op een rij:

  1. Wettelijk recht
    U mag als consument verwachten dat een product geschikt is voor normaal gebruik; U heeft dus recht op een deugdelijk product. Het product moet dus voldoen aan wat u in redelijkheid van dit product mag verwachten. Een product waarvan de of economische levensduur nog niet verlopen is, moet voldoen aan wat u bij normaal gebruik mag verwachten. Wanneer u een product heeft gekocht bij onze webwinkel en het product voldoet niet aan de verwachtingen die u als consument mag hebben, zijn wij daarvoor aansprakelijk. Dit houdt in dat onze webwinkel wettelijk verplicht is u een deugdelijk product te leveren. Als uw verwachtingen onjuist waren, te hoog of onrealistisch en het product is wel deugdelijk, is onze webwinkel uiteraard niet aansprakelijk. Heeft u binnen zes maanden na aanschaf van een product een klacht, dan moeten wij aantonen dat het product bij aanschaf deugdelijk was en anders de klacht kosteloos voor u verhelpen. Na die periode is het aan u om aannemelijk te maken dat er ten tijde van de aanschaf iets mankeerde aan het product (non-conformiteit). Indien dat moeilijk is kunnen wij u hierbij helpen door onderzoek te (laten) doen. Blijkt dat er sprake is van een non-conformiteit dan kost dit onderzoek u niets, is er geen sprake van dan kunnen wij de kosten bij u in rekening brengen. Bij een gebleken gebrek bij normaal gebruik zal in beginsel de klacht kosteloos worden verholpen. In bepaalde gevallen zijn de kosten na verloop van tijd geheel of gedeeltelijk voor u als klant. Dit zal het geval zijn als een reparatie de levensduur aanzienlijk verlengt of een prodyct na een bepaalde gebruiksperiode wordt omgeruild.
  2. Fabrieksgarantie
    Vaak geeft ook de fabrikant en/of importeur garantie op zijn producten, meestal 2 jaar. Dat gebeurt volgens zijn eigen voorwaarden – en die kunnen per product verschillen. Kijk goed naar de inhoud, de garantietermijn en uitgesloten situaties zoals ondeugdelijk gebruik of aan slijtage onderhevige onderdelen.
    Als de fabrikant en/of importeur kan aantonen dat u zelf verantwoordelijk bent voor een defect, dan kunt u geen aanspraak maken op de garantie en zijn de kosten voor u.

Garantieregeling

Garantie in niet van toepassing

Om gebruik te maken van uw garantie adviseren wij u te allen tijde eerst contact met ons op te nemen.

Wij zullen uw klacht in behandeling nemen en er voor zorgen dat uw probleem wordt opgelost.

Hier zijn voor u geen kosten aan verbonden.

Daarnaast kan het voorkomen dat u een defect product heeft ontvangen. Neem in dit geval zo snel mogelijk contact op met ons. De garantiebepalingen doen niets af aan uw wettelijke rechten als consument.

Voorwaarden retourneren

Bent u niet tevreden over uw aankoop? Dan kunt u het artikel uiteraard aan ons retourneren.

Wij verzoeken u vriendelijk om bij het retour zenden van artikelen de volgende instructies in acht te nemen:

  • U dient het artikel in originele staat en verpakking te versturen (indien redelijkerwijs mogelijk);
  • De artikelen zijn schoon, compleet, ongebruikt en onbeschadigd. Onder 'artikelen' vallen tevens alle bijgeleverde accessoires;
  • U dient uw aankoopbewijs (factuur) mee te sturen;
  • De kosten voor het opsturen van een artikel zijn voor uw rekening.

Twijfelt u nog?

Elk product kunt u altijd binnen veertien dagen terugsturen indien het niet voldoet aan de verwachtingen. In alle voorkomende gevallen zullen wij beoordelen voor welke vergoeding u eventueel in aanmerking komt. Als het product helemaal niet meer verkoopbaar is dan kan de waardevermindering oplopen tot 100%.

Voorbeelden uit de praktijk.

Een aantal praktijkvoorbeelden om de regels omtrent het retourneren van producten te illustreren in het kader van de wet herroepingsrecht. Producten die u bij ons koopt en die niet goed werken vallen uiteraard onder de wettelijke garantieregeling.

U koopt een product en u besluit dat deze niet voldoet aan uw verwachtingen, vanuit hier neemt u contact met ons op en komen we samen tot een oplossing.

Verkeerde product ontvangen

Een product kan altijd geretourneerd worden, maar wanneer het product meer gebruikt is dan nodig om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen kan de waardevermindering oplopen tot 100%. Hiervoor kunnen wij dan kosten in rekening brengen. Je dient zorgvuldig om te gaan met de verpakking van het product. Indien het redelijkerwijs mogelijk is moet je het in de originele verpakking retourneren. Wat redelijk is hangt af van het product.

U mag het product beoordelen door het uiterlijk van het product en waar mogelijk de werking hiervan te testen. Als het product niet meer te verkopen is, is de waardevermindering 100 procent.

Mijn verpakking is er niet meer. Wat nu?

Een product dat voor retour wordt aangeboden waarbij de verpakking mist mag in principe retour. Regel is dat indien redelijkerwijs mogelijk de consument het product met de verpakking in originele staat retourneert. Wat redelijk is hangt sterk af van de wijze waarop het product bij de consument is aangeboden. Daarom is het belangrijk, voordat u iets retourneert, eerst even contact op te nemen met de webwinkel. Een retour gekomen product wordt daarom altijd door ons beoordeelt. Blijkt dat er schade is aan het geleverde product of verpakking, dan kunnen wij daarvoor een bedrag in mindering brengen op de restitutie.

De volgende gegevens heeft u nodig voor het retouneren van een product:

- bestel/ordernummer

- het product (merk, type) dat retour wordt gestuurd

- eventuele reden van retourneren (bij defect of foute levering)

Terugbetaling

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.

Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor een terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen in goede staat hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en summier de werking van de goederen vast te stellen. Vergewis u van de bovengenoemde voorwaarden voor de herroeping om onduidelijkheden achteraf te voorkomen.

Wat kost mij dit?

De kosten van een retourzending zijn in bijna alle gevallen voor de koper. Slechts wanneer de fout door de webwinkel is veroorzaakt zijn de kosten voor het retourneren voor ons.

Indien u klachten hebt over onze producten of dienstverlening, verzoeken wij u ons hiervan z.s.m., liefst binnen 14 dagen na constatering, via onze afdeling service in kennis te stellen zodat wij u bij de oplossing hiervan zo snel en adequaat mogelijk van dienst kunnen zijn. Onze klantenservice is voor vragen, garantiemeldingen alsmede klachtenbehandelingen bereikbaar via onderstaand emailadres: E-mail: info@geurtjes-online.nl

Onze klantenservice geeft veelal binnen 2, doch uiterlijk binnen 5 werkdagen een inhoudelijke reactie op uw emailbericht.

Gedurende kantooruren, maandag tot en met vrijdag tussen 9h00 - 17h00 kunt u bellen met 0570795376

Betaalgemak

Betaalmethodes uitleg